Toerisme

Nederland is een land waar toeristen uit binnen uit binnen- en buitenland graag vertoeven. Door onze goed infrastructuur en lange kustlijn zijn we een 'attractie' waar velen maar wat graag gebruik van maken. Door onze uitstekende vliegvelden weet de toerist ons kikkerlandje goed te vinden. Nederland trok in 2011 namelijk 11,3 buitenlandse toeristen, 3% meer als in 2010. Het overgrote deel (bijna 9 miljoen) waren Duitsers. (Bron CBR) De toeristen besteden gezamenlijk zo'n 160 miljoen Euro.

We hebben enkele grote trekpleisters en cultuuristische activiteiten die men graag bewonderd. Zo gaat men graag op de foto in de originele Volendamse klederdracht, bezoekt men de hollandse molens of bekijkt men graag onze Tulpen. Wie graag onze cultuur wil proeven neemt een stuk kaas en de sportieveling bezoekt een van onze voetbalverenigingen met ieder zijn eigen rijke verleden. Voor wie van kunst houdt zijn er ook verschillende musea te bezoeken met ieder een eigen invalshoek op het begrip kunst. Maar ook voor attractiepark liefhebbers in Nederland een goede keuze. Vele uitdagende achtbanen zijn er te bezoeken.

Stichting-Recreatie wil blijven innoveren op het gebied van toerisme. En zal de komende jaren ook stappen blijven zetten in zijn zoektocht naar Nederland vakantieland. Inmiddels hebben wij vele succesvolle voorbeelden, zoals bijvoorbeeld te vinden via het portaal noord-holland-tourist.nl van de vvv Noord-Holland. Indien u interesse heeft in een samenwerking kunnen wij u in pdf formaat voorbeeld cases sturen van onze samenwerkingen.

Heeft u tips voor toeristische activiteiten? Stuur ons uw tips, zodat wij deze kunnen opnemen op onze website.